Obraz w nagłówku został wygenerowany przez AI na podstawie opisu autora postu.
Projekt: AI – korzyści i zagrożenia.
W okresie przedświątecznym klasy III zrealizowały projekt pod tytułem AI – korzyści i zagrożenia. Celem
zadania było przeprowadzenie wywiadu z zaproszonymi gośćmi lub zrealizowanie sondy ulicznej na temat sztucznej inteligencji, a także nabycie umiejętności montażu wideo, tworzenia scenariusza rozmowy
i przeprowadzania wywiadu według profesjonalnych standardów.
Efektem pracy są bardzo ciekawe spostrzeżenia na temat świadomości społecznej dotyczącej obecności AI w życiu codziennym. Widoczna jest zdecydowana różnica w podejściu do tego zagadnienia między ludźmi młodymi a osobami starszymi. W przypadku młodszych dominuje optymizm
oraz bezceremonialne wykorzystywanie AI do odrabiania zadań domowych, pisania prac magisterskich,
a także wszelkich analiz i projektów, natomiast w przypadku osób starszych przeważa niepokój
oraz, niestety, brak wiedzy.
Czy upowszechnienie sztucznej inteligencji doprowadzi ludzkość do zagłady? Czas pokaże.
Spośród wielu, czasami bardzo dobrych, reportaży tylko w kilku przypadkach osoby udzielające wywiadu
wyraziły zgodę na upublicznienie wizerunku. Prezentujemy dwie przykładowe prace – autorstwa Zuzanny Szymczyk z klasy 3A oraz Nikity Khadunowa z klasy 3F.
Reprtaż autorstwa Zuzanny Szymczyk przy współpracy Emilii Szczepanek oraz Nikoli Dygas
Reprtaż autorstwa Nikity Khadunova przy współpracy Wojciecha Turkowskiego
oraz Mikołaja Tucharza
Marek Brzeski
27 maja 2022
12 października 2021
4 października 2021
4 października 2021
4 października 2021
22 września 2020
Al Dygasińskiego 1530-820 Kraków