Wiosną w Paryżu

65-lecie szkoły świętujemy cały rok - wiosną w Paryżu

Marzec w tym roku okazał się wyjazdowym miesiącem dla naszej szkoły. 18 marca grupa 52 osób wraz
z opiekunami wyruszyła w drogę do Paryża.

Dzień 1
Poniedziałek godzina 12:00, zbiórka. Wszyscy zwarci i gotowi do ciężkiej podróży przez Niemcy stawili się na miejscu zbiórki. Pogoda w Polsce nas nie rozpieszczała, dlatego też szybko wsiedliśmy do autokaru
i wyruszyliśmy w podróż do Francji.

Dzień 2
Paryż przywitał nas słońcem, termometry wskazywały 18 stopni, a więc pogoda idealna do zwiedzania.
Po szybkim śniadaniu udaliśmy się w pierwszy spacer po stolicy Francji, a naszym celem był Łuk Triumfalny. Podczas spaceru podziwialiśmy budynek opery, placu egzekucyjnego z czasów rewolucji francuskiej
oraz galerię Lafayette. Po krótkiej przerwie na kawę udaliśmy się na Wzgórze Montmartre, skąd
podziwialiśmy widok na całe miasto. I tak po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do hotelu.

Dzień 3
Po śniadaniu udaliśmy się w jedno z tych miejsc, których nie można pominąć, będąc w Paryżu. Luwr, jedno
z najbardziej znanych muzeów na świecie, był naszym kolejnym celem podróży. Mieliśmy szansę zobaczyć
dzieła wybitnych artystów. Następnie udaliśmy się na spacer po Dzielnicy Łacińskiej oraz zobaczyliśmy
katedrę Notre Dame des Paris. Na sam koniec tego wspaniałego dnia postanowiliśmy zrobić uczniom małą niespodziankę i zabraliśmy ich pod wieżę Eiffla, która punktualnie o godzinie 20:00 rozbłysnęła
migoczącymi światełkami.

Dzień 4
Na ten dzień mieliśmy zaplanowane zwiedzanie dwóch wyjątkowych miejsc. Pierwsze to cmentarz
PereLachaise, który na początku nie cieszył się popularnością wśród mieszkańców, ale z czasem stawał się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem pochówku. Spoczywają tu takie osoby jak Molier czy Fryderyk
Chopin, którego grób mieliśmy szansę zobaczyć. Drugie wyjątkowe miejsce to Wersal, czyli dawna
rezydencja królewska urządzona z wielkim rozmachem i przepychem. Zobaczyliśmy dawne apartamenty
królowej, salę koronacyjną, Galerię Luster i piękny ogród. Po pełnym wrażeń dniu wróciliśmy do hotelu.

Dzień 5
Ostatni dzień naszej paryskiej przygody zaczęliśmy od wierzy Eiffla. Duża część naszej grupy postanowiła, przed nocą w autokarze, nadrobić trochę kroków i wspiąć się na drugie piętro. Pozostali postanowili
skorzystać z windy. Po chwili spędzonej na podziwianiu Paryża z góry, udaliśmy się w rejs statkiem po
Sekwanie. Ostatnim punktem wycieczki był Plac Inwalidów z grobem Napoleona.
Po kolacji, około 20:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Paryż pożegnał nasz deszczem.
Do Polski dotarliśmy dnia następnego. XV LO nie zwalnia z wycieczkami.
Podróże kształcą, a to co widzimy na własne oczy, często zostaje na dłużej w naszej pamięci.