Obóz naukowy klasy 2B i 3E

Dzień 1
Pogoda nie rozpieszcza, ale wszyscy są punktualni i gotowi do wyjazdu o 5:30 rano. Po 7 godzinach
docieramy do centrum Gdańska, tu też pogoda bez zmian. Jednak dzięki naszemu kierowcy, który dowiózł nas w ekspresowym tempie, zaliczamy niespodziankę - darmowe wejście do Muzeum Bursztynu.
Następnie dzielnie walcząc z deszczem, docieramy pod Westerplatte, jeszcze szybka fotka pod pomnikiem, opowieść przewodnika, o wydarzeniach tego miejsca i możemy kierować się w stronę hotelu.
Długi męczący deszczowy dzień, jednak uczniowie potrafią zaskoczyć swoimi niespożytymi zasobami
energii. Wieczorny turniej siatkówki musiał być!

Dzień 2
W Gdańsku przestaje padać, zatem kolejny punkt wycieczki to gdańska starówka, którą zaczynamy
zwiedzać od Długich Ogrodów, następnie kierujemy się wzdłuż portu Marina Gdańsk, docierając do
Zielonego Mostu i Zielonej Bramy. Długi Targ prowadzi nas pod słynną fontannę Neptuna.
Przechodząc do Złotej Bramy i z powrotem ulicą Piwną pod Bazylikę Mariacką Wniebowzięcia, nasz
przewodnik, Pan Filip, wprowadza nas w historię tego pięknego miasta. Po prawie 3-godzinnym spacerze
po starówce kierujemy się do drugiego punktu wycieczki, czyli Muzeum II Wojny Światowej.
Muzeum robi ogromne wrażenie, tworzą je z trzy bloki: „Droga do wojny”, „Groza wojny” oraz „Długi cień
wojny”.
Pierwszy z bloków "Droga do wojny" poświęcony jest genezie konfliktu. Duży nacisk został położony na
ukazanie sił dążących do obalenia ładu wersalskiego – nazizmu, włoskiego faszyzmu, komunizmu
i imperializmu japońskiego. Dominującym wątkiem w bloku "Groza wojny" są losy zwykłych ludzi.
Ukazanie wojny przez pryzmat losów żołnierzy, jeńców, więźniów obozów, przymusowych robotników,
a także kobiet, dzieci i mężczyzn. Trzecią częścią ekspozycji jest blok "Długi cień wojny". Łączy ona
opowieść o zakończeniu wojny — upadku Trzeciej Rzeszy, wyzwoleniu Europy
i zarazem podporządkowaniu jej dużej części Związkowi Radzieckiemu czy zrzuceniu bomb atomowych na Japonię — z narracją o konsekwencjach wojny. Mogło by się wydawać, że po tak intensywnym dniu
uczniowie będą zmęczeni, ale nic bardziej mylnego, kolejny dzień, kolejne rozgrywki sportowe, tym razem
koszykówka.

Dzień 3
Środa mija pod znakiem aktywności fizycznej, śniadanie jak zwykle wcześnie rano o 8.30. Niestety pogoda pokrzyżowała plany zwiedzania Parku Krajobrazowego Mewia Łacha, jednak nic straconego, nasz pilot
wycieczki zabiera nas do Sopotu! Kierujemy się najsłynniejszą ulicą, tzw. Monciakiem, w stronę również
najsłynniejszego Mola. Po powrocie do naszego ośrodka i przerwie na obiad wybieramy się na plażę
w Mikoszewie. Trasa okazuje się bardzo wymagająca, ale po 45 minutach docieramy do polskiego morza,
a cała plaża jest nasza! Zmęczeni i zadowoleni wracamy na ognisko z kiełbaskami. Czy na pewno zmęczeni? Uczniowie na pewno nie! Dzień trzeci i kolejne rozgrywki sportowe.

Dzień 4
Czwartek jest dniem spędzonym w Gdyni. Zaczynamy od Muzeum Marynarki Wojennej, które ukazuje
bogate i piękne dzieje oręża polskiego na morzu. Następnie podążamy przez Skwer Kościuszki pod Dar
Pomorza - trójmasztowy żaglowiec zbudowany w 1909 r. Służył Polskiej Marynarce Handlowej jako
jednostka szkoleniowa dla studentów Szkoły Morskiej w Gdyni. Obecnie statek-muzeum, cumujący przy
gdyńskim Nabrzeżu Pomorskim. Ostatni punkt dzisiejszego dnia to Akwarium Gdyńskie – niektóre gatunki pływające wzbudziły dość spore emocje.
Czy to koniec dnia? Nie! Standardowo uczniowie w pełni sił spędzają wieczór na hali sportowej.

Dzień 5
Śniadanie godzina 8:00 i wyjazd z Mikoszewa. Jednak przed nami jeszcze jedna atrakcja w Gdańsku –
Muzeum Solidarności. Wystawa stała poświęcona historii Solidarności oraz zmianom, jakie dokonały się
pod jej wpływem w Europie Środkowej i Wschodniej. Zwiedzający zanurza się w historii opowiadanej przez archiwalne przedmioty, dokumenty, rękopisy, zdjęcia i projekcje wideo, interaktywne instalacje. Na koniec
ostatnie przejście przez gdańską starówkę i powrót do Krakowa.
To co dobre szybko się kończy, ale we wspomnieniu przetrwa długo…