Regulamin korzystania z kompleksu boisk „ORLIK 2012”
przy XV Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie, al. Dygasińskiego 15
Kraków, 5.10.2024 r.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady korzystania z kompleksu boisk sportowych „Orlik 2012”, zwanego dalej kompleksem, sankcje za nieprzestrzegania niniejszego regulaminu oraz pozostałe sprawy istotne dla bezpiecznego korzystania z obiektu i jego trwałości.
- Właścicielem kompleksu boisk Orlik 2012 mieszczącego się w Krakowie na al. Dygasińskiego 15 jest Miasto Kraków.
- Zarządcą kompleksu, zwanym dalej zarządcą, jest Dyrektor XV Liceum Ogólnokształcącego.
- Kompleks obejmuje: szatnie, pomieszczenie animatora, magazynek, toalety, boisko do piłki nożnej, boisko wielofunkcyjne wraz z terenem przyległym.
- Zarządzający zapewnia obsługę Kompleksu, w tym dba o jego stan techniczny
na jego terenie.
- Przedstawicielem zarządcy na terenie Kompleksu, jest trener środowiskowy, zwany dalej Animatorem oraz wyznaczony pracownik XV LO do sprawowania nadzoru nad Kompleksem, zwany dalej pracownikiem XV LO.
- Animator czuwa nad bezpieczeństwem osób korzystających z Kompleksu, zwanych dalej użytkownikami i w tym celu upoważniony jest do wydawania użytkownikom odpowiednich poleceń.
- Pracownik XV LO sprawuje nadzór nad Kompleksem pod względem BHP w czasie gdy są osoby (obce) korzystające z Kompleksu.
- Pracownik XV LO oraz Animator mają obowiązek zgłaszania przełożonym o mających miejsce na terenie Kompleksu zdarzeniach mogących stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia przebywających tam osób lub mogących przynieść szkodę w mieniu szkoły.
- Pracownik XV LO oraz Animator natychmiast powiadamiają przełożonych o istniejącym zagrożeniu bezpieczeństwa z powodu awarii lub innej przyczyny.
- Warunkiem przebywania na terenie Kompleksu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i przestrzeganie zawartych w nim zasad.
- Przebywanie na terenie kompleksu tylko i wyłącznie w wyznaczonych godzinach otwarcia kompleksu.
- Ze względu na organizację i plan pracy szkoły godziny otwarcia i zamknięcia Kompleksu ustalane są na bieżąco - informacja znajduje się na drzwiach wejściowych szkoły.
- Na całym kompleksie obowiązuje bezwzględne przestrzeganie przepisów BHP i p. pożarowych.
- Wszystkich użytkowników obowiązuje ścisłe przestrzeganie porządku, czystości i estetyki na terenie kompleksu i w jego bezpośrednim otoczeniu.
ZASADY KORZYSTANIA Z KOMPLEKSU
I - Ogólne zasady korzystania z Kompleksu:
- korzystanie z kompleksu jest bezpłatne;
- przed wejściem na Kompleks należy obowiązkowo zapoznać się z niniejszym regulaminem;
- Teren Kompleksu jest monitorowany w sposób ciągły, a nagrania z kamer mogą być podstawą do pociągnięcia
do odpowiedzialności osób nie stosujących się do zasad niniejszego regulaminu.
- Dzieci mogą przebywać na terenie Kompleksu wyłącznie pod opieką osób dorosłych.
- wszystkich korzystających z boiska obowiązuje strój sportowy oraz dopuszcza się wyłącznie obuwie sportowe o miękkiej, czystej i płaskiej podeszwie tj. obuwie halowe lub turf;
- zajęcia na Kompleksie organizuje Animator (instruktor);
- w sytuacji niekorzystnych warunków atmosferycznych Animator może zawiesić korzystanie z Kompleksu;
- prowadzący zajęcia winien sprawdzić stan techniczny urządzeń i sprzętu sportowego, z którego będzie korzystał i w przypadku zauważenia usterek zgłosić ten fakt Dyrektorowi Szkoły;
- dopuszcza się możliwość rezerwacji Kompleksu;
II - Podstawowe obowiązki użytkownika:
- przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu;
- stosowanie się do poleceń Animatora oraz pracownika XV LO;
- korzystanie z obiektu i jego urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem w godzinach otwarcia kompleksu;
- dokonanie wpisu w Księdze użytkowników, która znajduje się na portierni;
- przestrzeganie zasad współżycia społecznego;
- niezwłoczne informowanie Animatora lub pracownika XV LO o wszelkich uszkodzeniach urządzeń, kontuzjach i innych zdarzeniach mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo użytkowników.
III - Na terenie obiektu obowiązuje bezwzględny zakaz:
- spożywania alkoholu, środków odurzających lub innych podobnie działających substancji;
- palenia papierosów;
- przebywania w stanie nietrzeźwym;
- wnoszenia na teren boiska materiałów i przedmiotów niebezpiecznych: butelek, puszek, kubków itp. wykonanych z kruchego, pękającego lub twardego materiału;
- wprowadzania zwierząt;
- używania obuwia piłkarskiego z korkami metalowymi lub plastikowymi oraz kolców;
- dopuszczania się zachowań stwarzających zagrożenie dla innych użytkowników;
- poruszania się na rowerach, rolkach, deskorolkach i innym sprzęcie mogącym spowodować uszkodzenie nawierzchni boisk;
- niszczenia urządzeń sportowych i płyty boiska;
- wchodzenia na ogrodzenie i urządzenia sportowe;
- niszczenia trawy wokół ogrodzenia.
IV - Regulamin korzystania z szatni Orlika:
- korzystający z szatni zobowiązani są do przestrzegania porządku i dbania
o czystość;
- po wejściu do szatni uczestnicy zajęć zobowiązani są sprawdzić stan faktyczny szatni i zgłosić wszelkie usterki instruktorowi i wpisać do Zeszytu usterek, znajdującego się u animatora;
- korzystający z szatni będą pociągani do odpowiedzialności za wyrządzone szkody;
- zabrania się:
- zaśmiecania szatni;
- palenia papierosów, spożywania napojów alkoholowych, zażywania środków odurzających;
- za cenne przedmioty pozostawione na terenie Kompleksu, Zarządca
i Animator nie ponoszą odpowiedzialności;
- klucz do szatni wydaje Animator;
- dla korzystających z szatni dostępne są toalety i prysznice.
SANKCJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Zarządca budynku lub Animator odmawia wstępu na Kompleks lub nakazuje jego opuszczenie użytkownikom, którzy nie przestrzegają niniejszego regulaminu, a w szczególności:
- złamali którykolwiek z obowiązujących zakazów;
- pomimo upomnienia nadal nie przestrzegają podstawowych obowiązków użytkownika;
- posiadają nieodpowiednie obuwie.
- W uzasadnionych przypadkach Animator (instruktor), zarządca XVLO lub podległy mu pracownik XV LO może wezwać służby mundurowe, w szczególności Policję.
- Zarządca nie ponosi odpowiedzialności za straty materialne i uszczerbki na zdrowiu wynikłe z niestosowania lub nienależytego stosowania się do postanowień niniejszego regulaminu lub wynikające ze złego stanu zdrowia użytkowników.
- Zarządca nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty, dokumenty i inne rzeczy stanowiące własność użytkowników.
- Użytkownik który dopuścił się uszkodzenia lub zniszczenia obiektu, lub jego wyposażenia, zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy albo wymiany
w terminie bez zbędnej zwłoki.
TELEFONY ALARMOWE
a) z telefonu stacjonarnego:
999 Pogotowie Ratunkowe
998 Straż Pożarna
997 Policja
b) z telefonu komórkowego 112
Monitoring wizyjny
W celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia na Kompleksie „Orlik” wprowadzono monitoring wizyjny.
*RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
§ 6 Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych dla osób objętych
monitoringiem wizyjnym stosowanym na terenach i obiektach zarządzanych przez XV LO.
- Informacje dotyczące administratora danych oraz inspektora ochrony danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest XV Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Krakowie, al. Adolfa Dygasińskiego 15, 30–820 Kraków,
Inspektorem ochrony danych jest pani Anna Borowczak, mail: inspektor4@mjo.krakow.pl, telefon: 532 159 021
- Cel przetwarzania Państwa danych oraz podstawy prawne
Będziemy przetwarzali Państwa dane ponieważ weszli Państwo na teren lub Kompleks objęty przez nas monitoringiem wizyjnym. Państwa dane osobowe będą więc przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO* (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).
- Okres przechowywania danych
Wszystkie dane rejestrowane poprzez kamery monitoringu wizyjnego są zapisywane i dostępne maksymalnie przez okres 1 miesiąca. Czas przechowywania uzależniony jest od ilości zdarzeń i pojemności dysku rejestratora. Po skończeniu miejsca na dysku dane zostają automatycznie nadpisywane. Rejestracji i zapisowi danych na nośniku podlega tylko obraz (bez dźwięku).
- Zabezpieczanie nagrań z monitoringu
Administrator danych dla celów dowodowych zabezpiecza zdarzenia zarejestrowane przez system monitoringu wizyjnego, które między innymi zagrażają bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu, niszczeniu i kradzieży mienia:
a) na wniosek Podmiotów uprawnionych tj. organów prowadzących postępowania (np. policja, prokuratura, sądy);
Zapis z systemu monitoringu wizyjnego może być udostępniony wyłącznie Podmiotom uprawnionym, prowadzącym postępowanie w sprawie zarejestrowanego zdarzenia.
- Komu przekazujemy Państwa dane?
W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazywać Państwa dane dalej (jeśli jest to konieczne) abyśmy mogli wykonywać nasze usługi. Możemy przekazywać Państwa dane podmiotom przetwarzającym z którymi zawarliśmy umowy w szczególności na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych przez nas systemów informatycznych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców wymienionych powyżej obowiązuje klauzula poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych. Ponadto odbiorcą Państwa danych mogą być podmioty publiczne, które wykonują zadania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Przysługujące Państwu uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
Mają Państwo prawo zwrócić się do nas z żądaniem dostępu do Państwa danych, jednakże Administrator może nie wyrazić zgody na wgląd do nagrań monitoringu jeżeli mogłoby to niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób. Mogą Państwo zwrócić się też do nas z żądaniem ograniczenia przetwarzania Państwa danych – zgodnie z obowiązującymi przepisami. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają
Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Obowiązek podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne. W celu nieudostępniania danych należy nie przebywać na naszym terenie lub obiekcie.
*RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Wszelkie skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania i korzystania z obiektu przyjmuje Zarządca w godzinach urzędowania.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.03.2023