Spotkania i działania w ramach projektu Comenius

Drukuj PDF
Powrót...

argaiv1130

Wyjazd do Rumunii.

Wizyta w Rumunii
Od 28 maja do 2 czerwca grupa uczniów i nauczycieli z XV LO wyjechała do Rumunii w ramach projektu unijnego Comenius. Uczniowie mieszkali w rodzinach partnerów, którzy wcześniej gościli w Polsce. Tam spotkaliśmy się z partnerami z innych krajów: Portugalii, Włoch, Bułgarii i Łotwy.
W czasie pobytu w przepięknej miejscowości Jasi (położonej niedaleko Mołdawii) uczestniczyliśmy w zajęciach w szkole, braliśmy udział w różnych konkursach, zwiedzaliśmy zabytki, poznawaliśmy zwyczaje lokalne i historię regionu.

Największą atrakcją była długa wycieczka do regionu zwanego Transylwania, gdzie Drakula czekał cierpliwie na swoje ofiary. Niestety, tylko nieliczni dostąpili zaszczytu spotkania „face to face” z tym jegomościem. Pozostali musieli zadowolić się pysznym obiadem w jego zamku.

Zobacz zdjęcia z Rumunii.

Warsztaty na temat tolerancji 5 i 7 marca 2103 r.

Wyjazd do Włoch

Od 13.11 – 18.11.12 uczniowie i nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w spotkaniu 6 krajów w przepięknej włoskiej miejscowości Grottaminarda, niedaleko Neapolu. W trakcie wizyty wspólnie z partnerami z Włoch,Portugalii, Rumunii, Bułgarii i Łotwy pracowaliśmy nad projektem. Były też miłe chwile takie jak: degustacja potraw ( polski ser – oscypki był the best), warsztaty „workshop” gdzie młodzież robiła biżuterię, obrazy, ozdobne mydła itp. A wszystko to obywało się w przepiekanej scenerii włoskich winnic, ciepłego klimatu i charakterystycznych włoskich rozmów. Zwiedziliśmy też Neapol o którym nie bez kozery mówi „Zobaczyć Neapol i umrzeć”( dzięki Bogu wszyscy żyjemy.Poznaliśmy włoską gościnność mieszkając w ich domach i oczywiście smak prawdziwej pizzy.

Zapraszamy do obejrzenia naszych zdjęć.

Maria Suwaj

Wizyta w Portugalii

W dniach 17-24 września 2012 r. odbyła się wizyta uczniów i nauczycieli z projektu Comenius w Portugalii.
Wszystke zaplanowane zadania zostały wykonane: przedstawiono prezentacje, wymieniono broszury
oraz wszyscy uczestnicy z zainteresowaniem zwiedzali ciekawe miejsca.

Jaka jestem blada!
widok 3
widok z samolotu widok2
Mocna grupa z XV LO Widok 2

***

Współpraca z "Kraków Open Your Mind"

Wyjście do muzeum Schindlera

Wizyta w Sejmie

Wizyta gości z Bułgarii, Łotwy, Portugalii, Rumunii i Włoch

Współpraca z open.krakow.pl</a><br><br>
<a href="/pliki/muzeumsch.php" target="blank">Wyjście do muzeum Schindlera</a><br><br>
<a href="/pliki/sejm.php" target="blank">Wizyta w Sejmie</a><br><br>
<a href="/pliki/goscie.php" target="blank">Wizyta gości z Bułgarii, Łotwy, Portugalii, Rumunii i Włoch

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.